Ve fotografickém přístupu napříč dějinami můžeme v  rámci zaměření na autorské  pojetí zaregistrovat proměny různých tendencí od fascinace aparátem schopným takzvaně „zastavit čas“ přes zdůrazňování kompoziční a  efektní složky samotného  média    k  pozornosti  obrácené  k  osobě  tvůrce, jenž fotoaparát ovládá a  disponuje schopností do obrazu vložit přidanou hodnotu v  podobě jedinečného  pohledu. Nedávná retrospektivní výstava fotografií Miroslava Machotky v  pražské Leica Gallery upozornila na  příklad,  kdy  subjektivita  a  ustálený  názor  autora důsledně prostupuje bezmála čtyři dekády tvorby, stává se neotřesitelným krédem, kterému každé další stisknutí spouště přitakává a  obhajuje  jeho význam. Ve fotografickém přístupu napříč dějinami můžeme v  rámci zaměření na autorské  pojetí zaregistrovat proměny různých tendencí od fascinace aparátem schopným takzvaně „zastavit čas“ přes zdůrazňování kompoziční a  efektní složky samotného  média    k  pozornosti  obrácené  k  osobě  tvůrce, jenž fotoaparát ovládá a  disponuje schopností do obrazu vložit přidanou hodnotu v  podobě jedinečného  pohledu. Nedávná retrospektivní výstava fotografií Miroslava Machotky v  pražské Leica Gallery upozornila na  příklad,  kdy  subjektivita  a  ustálený  názor  autora důsledně prostupuje bezmála čtyři dekády tvorby, stává se neotřesitelným krédem, kterému každé další stisknutí spouště přitakává a  obhajuje  jeho význam. Ve fotografickém přístupu napříč dějinami můžeme v  rámci zaměření na autorské  pojetí zaregistrovat proměny různých tendencí od fascinace aparátem schopným takzvaně „zastavit čas“ přes zdůrazňování kompoziční a  efektní složky samotného  média    k  pozornosti  obrácené  k  osobě  tvůrce, jenž fotoaparát ovládá a  disponuje schopností do obrazu vložit přidanou hodnotu v  podobě jedinečného  pohledu. Nedávná retrospektivní výstava fotografií Miroslava Machotky v  pražské Leica Gallery upozornila na  příklad,  kdy  subjektivita  a  ustálený  názor  autora důsledně prostupuje bezmála čtyři dekády tvorby, stává se neotřesitelným krédem, kterému každé další stisknutí spouště přitakává a  obhajuje  jeho význam. Ve fotografickém přístupu napříč dějinami můžeme v  rámci zaměření na autorské  pojetí zaregistrovat proměny různých tendencí od fascinace aparátem schopným takzvaně „zastavit čas“ přes zdůrazňování kompoziční a  efektní složky samotného  média    k  pozornosti  obrácené  k  osobě  tvůrce, jenž fotoaparát ovládá a  disponuje schopností do obrazu vložit přidanou hodnotu v  podobě jedinečného  pohledu. Nedávná retrospektivní výstava fotografií Miroslava Machotky v  pražské Leica Gallery upozornila na  příklad,  kdy  subjektivita  a  ustálený  názor  autora důsledně prostupuje bezmála čtyři dekády tvorby, stává se neotřesitelným krédem, kterému každé další stisknutí spouště přitakává a  obhajuje  jeho význam. 

 

Výstava Události míst – retrospektiva v Leica gallery Prague 23. ledna – 5. dubna 2015. Kniha Miroslav Machotka, autor: Antonín Dufek, vyd. Kant 2015